Starostwo - Powiat Słubicki

In order to personalize content, adjust and analyse ads, and provide safer experience, we use cookies. By using this website, you agree to the collection of information by us. The details can be found at: Privacy policy.
Budowa sali gimnastycznej przy liceum na ostatniej prostej, termomodernizacja szpitala zakończona

Budowa sali gimnastycznej przy liceum na ostatniej prostej, termomodernizacja szpitala zakończona

22.02.2024
×There is no translation available.Możemy już przekazać świetne wieści: dwie, jedne z…
We wtorek (27 lutego) kolejna sesja Rady Powiatu

We wtorek (27 lutego) kolejna sesja Rady Powiatu

21.02.2024
×There is no translation available.We wtorek (27 lutego) o godz. 13.00, w sali…
Która apteka czynna w weekendowe noce?

Która apteka czynna w weekendowe noce?

16.02.2024
×There is no translation available.
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2024 roku

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2024 roku

16.02.2024
×There is no translation available.Uchwała zarządu powiatu, wraz z pełną treścią…
Ważna informacja dotycząca terminów uiszczania opłat

Ważna informacja dotycząca terminów uiszczania opłat

15.02.2024
×There is no translation available.
Kończy się I kadencja Powiatowej Rady Kobiet

Kończy się I kadencja Powiatowej Rady Kobiet

14.02.2024
×There is no translation available.Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce minie pięć lat od…
O sporcie dla mieszkańców w każdym wieku

O sporcie dla mieszkańców w każdym wieku

14.02.2024
×There is no translation available.Podczas warszawskiego posiedzenia zarządu Rady Głównej…

Starostwo

Personnel:

Full name

Position

Room/
Telephone number

E-mail

Małgorzata Pawłowicz -Wiktor

Naczelnik

001
(95) 759 20 30

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Dariusz Śmielewicz

Zastępca Naczelnika

001 
(95) 759 20 31

d.smielewicz(malpa)powiatslubicki.pl

Jagoda Wasilewska

Podinspektor ds. budownictwa

001 
(95) 759 20 31

 

Janusz Pabisiak

Podinspektor ds. budownictwa

001 
(95) 759 20 31

j.pabisiak(malpa)powiatslubicki.pl

Anita Kukiel

Podinspektor ds. budownictwa

001 
(95) 759 20 31

a.kukiel(malpa)powiatslubicki.pl

Paulina Górowska

Podinspektor ds. budownictwa

001 
(95) 759 20 31

p.gorowska(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

1) issuing building and demolition permits in accordance with Building Law Act,

2) issuing a decision to change building permit in the event of a significant withdrawal from an approved construction project, concerning the transfer construction permits to another party and the determination of the expiration of the construction permit,

3) accepting applications for the intention of construction, reconstruction or demolition of a building and execution of works not subject to obligation to obtain a construction permit through an administrative decision,

4) accepting applications for change of use of a building or part thereof and submitting objections and granting or denial of derogation from the technical - construction provisions,

5) decisions on the necessity of the entrance to the neighboring building, premises or a neighboring property and determining the conditions of their use,

6) issuing construction logbooks,

7) issuing certificates confirming compliance with the requirements of an individual apartment for establishing separate ownership.

4bfa882b3f

Personnel:

Full name

Position

Room/ Telephone number

E-mail

Regina Waszkiewicz

Naczelnik

303 
(95) 759 20 44

r.waszkiewicz(malpa)powiatslubicki.pl

Piotr Kucharczyk

Inspektor ds. ochrony środowiska

302 
(95) 759 20 45

p.kucharczyk(malpa)powiatslubicki.pl

Michalina Ostrowska-Kucza

Podinspektor ds. ochrony środowiska

302
(95) 759 20 45

m.ostrowska-kucza(malpa)powiatslubicki.pl

Krzysztof Derejsabicz

Inspektor ds. ochrony środowiska

302
(95) 759 20 45

k.derejsabicz(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

 

1) keeping lists of publicly available environmental data,

2) handling matters related to the issuance of integrated permits as well as to the release of gases or dust into the air,

3) issuing decisions on allowable noise levels,

4) exercising control over compliance and implementation of regulations on environmental protection and the specific provisions within the scope of Starost’s competence,

5) handling matters related to the issuance of water law permits and their review,

6) supervision of forest management in forests constituting property of the State Treasury,

7) issuing permits for the production of waste arising from the operation of installation, as well as issuing permits for its collection and treatment,

8) keeping a register of held and bred animals that are subject to registration,

9) issuing permits to remove trees and shrubs on municipal land,

10) issuing a decision on the conversion of the forest into farmland.

Personnel:

Full name

Position

Room/
Telephone number

E-mail

Przemysław Glinka

Naczelnik

002
(95) 759 20 25

p.glinka(malpa)powiatslubicki.pl

Prawa jazdy

Magdalena Ogiejko

Podinspektor ds. komunikacji

004 
(95) 759 20 46

m.ogiejko(malpa)powiatslubicki.pl

Małgorzata Jeżak

Podinspektor ds. komunikacji

004 
(95) 759 20 46

m.jezak(malpa)powiatslubicki.pl

Transport, Ośrodki Szkolenia Kierowców

Barbara Kierbedź

Podinspektor ds. komunikacji

007 
(95) 759 20 17

b.kierbedz(malpa)powiatslubicki.pl

Rejestracja pojazdów i inne sprawy

Piotr Gołębiowski

Podinspektor ds. komunikacji

009 
(95) 759 20 26

p.golebiowski(malpa)powiatslubicki.pl

Agnieszka Deszczak

Podinspektor ds. komunikacji

009 
(95) 759 20 26

a.deszczak(malpa)powiatslubicki.pl

Marta Urbańczyk

Podinspektor ds. komunikacji

008
(95) 759 20 27

m.urbanczyk(malpa)powiatslubicki.pl

Aneta Szydłowska

Podinspektor ds. komunikacji

008 
(95) 759 20 27

a.szydlowska(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

1) keeping records of vehicles and their owners,

2) dealing with matters related to the registration of vehicles, temporary vehicle registration and de-registration of vehicles and issuance of relevant documents,

3) keeping records of drivers and people without power,

4) issuing driving licenses and international driving licenses, as well as suspending them

5) entering into and deletion from the register of entrepreneurs running vehicle inspection stations and controlling them,

6) entering and deleting from the register entrepreneurs running training centers for candidates for the drivers and their supervision,

7) authorization for the passage of oversize vehicles and the issuance of permits for use of roads in a special way,

8) issuing and withdrawing licence to perform jobs in road transport of passengers and goods and to perform road transport operations in terms of being an agent in road shipment, and conducting inspections of entrepreneurs who were granted a license, permit or certificate.

ed0875f51b

Personnel:

 

Wydział Geodezji i Katastru

Full name

Position

Room/ Telephone number

E-mail

Grzegorz Majek

Geodeta Powiatowy

208
(95) 759 20 38

g.majek(malpa)powiatslubicki.pl

Karolina Tatarska

Podinspektor ds. ewidencji gruntów

205
(95) 759 20 41

k.tatarska(malpa)powiatslubicki.pl

Paweł Woch

Starszy specjalista ds. ewidencji gruntów

205
(95) 759 20 41

p.woch(malpa)powiatslubicki.pl

Agnieszka Rejek

Podinspektor ds. ewidencji gruntów

205
(95) 759 20 41

a.rejek(malpa)powiatslubicki.pl

Michał Chustecki

Podinspektor ds. ewidencji gruntów

205
(95) 759 20 41

m.chustecki(malpa)powiatslubicki.pl

Anna Rybicka

Starszy specjalista ds. udostępniania zasobu

207
(95) 759 20 54

a.rybicka(malpa)powiatslubicki.pl

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - podgik(malpa)powiatslubicki.pl

Joanna Łopata

Główny specjalista ds. obsługi zasobu

206
(95) 758 33 27

j.lopata(malpa)powiatslubicki.pl

Michał Zalewski

Główny specjalista ds. obsługi zasobu

206
(95) 759 20 56

m.zalewski(malpa)powiatslubicki.pl

Aleksandra Kochanowska

Starszy specjalista ds. obsługi zasobu

206
(95) 758 33 27

 

Konstanty Mermer

Starszy specjalista ds. obsługi zasobu

206
(95) 758 33 27

k.mermer(malpa)powiatslubicki.pl

Damian
Kołakowski

Inspektor ds. obsługi zasobu

206
(95) 758 33 27

d.kolakowski(malpa)powiatslubicki.pl

Wiesław Wójcik

Geodeta ds. obsługi zasobu

206
(95) 759 20 56

w.wojcik(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

 

1) keeping district geodetic and cartographic resources, including registration of land and buildings, soil land classification and geodetic records of public utilities,

2) coordination of the location of the infrastructural network of utilities under design,

3) establishment of specific matrices,

4) conducting general valuation of real estate and the development and maintenance of maps and tax tables concerning real estate,

5) protection of geodetic, gravimetric and magnetic marks,

6) creation, maintenance and share of databases and standard cartographic documents, i.e. the register of land and buildings (real estate cadastre), geodetic records of public utilities, the register of price and the value of the property, detailed geodetic networks, topographic objects, cadastral map and the base map.

Full name

Position

Room/ Telephone number

E-mail

Grzegorz Majek

Geodeta Powiatowy

208
(95) 759 20 38

g.majek(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks of the District Land Surveyor include performing tasks in the field of geodesy and cartography with the help of Geodesy and Cadastre Department 

Personnel:

Full name

Position

Room/Telephone number

E-mail

Anna Śliwińska

Naczelnik

202
(95)  759 20 39

a.sliwinska(malpa)powiatslubicki.pl

Helena Pawłowska

Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

201
(95) 759 20 40

h.pawlowska(malpa)powiatslubicki.pl

Henryk Górnik

Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

 201
(95) 759 20 40

h.gornik(malpa)powiatslubicki.pl

Kalina Hryniewicz

Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

 201
(95) 759 20 40

k.hryniewicz(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

1) recording the resource of real estate and mapping its use,

2) carrying out the sale and acquisition of real estate,

3) preparation of information, reports and analyses concerning real estate management, lease on immovable property, rent, lend, as well as burdening with limited property rights,

4) transformation of perpetual usufruct right to the property law and sale of perpetual usufruct to the perpetual users,

5) calculation and update of fees for permanent administration and perpetual usufruct,

6) outsourcing geodesic works and property valuation,

7) granting ownership of land plots conferred by lifetime use,

8) submission of applications for the establishment of the land registry and the entry in the land register,

9) handling cases related to the protection of agricultural land and exclusion of the land from agricultural production,

10) undertaking activities related to the legal regulation of real estate

11) granting authorization for the establishment, conduct and performance of real-estate-technical equipment and temporary occupation of real estate.

Personnel:

Full name

Position

Room/ Telephone number

E-mail

Stanisława Urban

Podinspektor ds. kadrowo-szkoleniowych

209
(95) 759 20 37

s.urban(malpa)powiatslubicki.pl

Teresa Magniewska

Podinspektor ds. administracyjnych

209
(95) 759 20 37

t.magniewska(malpa)powiatslubicki.pl

Rafał Jeżak

Informatyk

203
(95) 759 20 36

r.jezak(malpa)powiatslubicki.pl

Radosław Dudek

Podinspektor ds. elektronicznego zarządzania dokumentacją

203
(95) 759 20 36

r.dudek(malpa)powiatslubicki.pl

Joanna Lipińska

Podinspektor ds. obsługi Rady Powiatu

110
(95) 759 20 20

j.lipinska(malpa)powiatslubicki.pl

Kamila Ulińska

Podinspektor ds. obsługi Zarządu Powiatu

104
(95) 759 20 22

k.ulinska(malpa)powiatslubicki.pl

sekretariat(malpa)powiatslubicki.pl

Renata Nester

Podinspektor ds. obsługi interesantów

BOI
(95) 759 20 10
(95) 759 20 11 -fax

boi(malpa)powiatslubicki.pl

Anna Pietrow

Pomoc administracyjna

110
(95) 759 20 20

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

                            

The main tasks:

 

1) collection and preparation of materials necessary for the work of the Council, the Committee of the Council and the Management Board and the minutes of their meeting,

2) keeping records related to the statements of councilors and the transfer of asset declarations to the competent tax authorities,

3) keeping records related to any duties and training of councilors, as well as payment and settlement of receivables to which they are entitled

4) drafting the District Statute, the Organizational Regulations and the Rules of Operation for the district office and a collection of authorizations and powers of attorney to handle matters on behalf of the Starost,

5) managing Starost and Deputy and Public Service Office,

6) dealing with personal matters of the District Office employees and District Sanitary Inspector, the District Inspector of Building and heads of organizational units of the District - excluding heads of educational institutions, as well as organizing the recruitment for clerical vacant positions,

7) District Office IT support,

8) receiving notifications on finding lost things, storing these things and searching for persons entitled to receive them,

9) ensuring proper functioning of installations and maintaining order and cleanliness in the district office building and within the property, as well as providing material and technical supplies to Starost.

There is no translation available.

Pracownicy:

Imię i nazwisko

Stanowisko
służbowe

Pokój/
nr telefonu

Adres e-mail

Kamila Ulińska

Starszy specjalista ds. obsługi Zarządu Powiatu

105
(95) 759 20 22

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi Zarządu Powiatu należy:

  1. prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
  2. gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Zarządu,
  3. protokołowanie obrad Zarządu,
  4. prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
  5. przekazywanie odpisów uchwał Zarządu do realizacji zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek,
  6. przedkładanie uchwał Zarządu organom nadzoru,
  7. przekazywanie uchwał Zarządu do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego,
  8. sporządzanie sprawozdań z działalności Zarządu,
  9. prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych Starosty oraz przekazywanie ich odpisów do realizacji zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek,
  10. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez powiat obowiązków wspólnika NZOZ Szpital im. prof. Z. Religi w Słubicach Sp. z o.o.,
  11. koordynowanie spraw dotyczących załatwiania skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz opracowywanie analiz w tym zakresie.

Personnel:

Full name

Position

Room/ Telephone number

E-mail

Anna Górska

Skarbnik Powiatu

109 
(95) 759 20 16

a.gorska(malpa)powiatslubicki.pl

Edyta Prokopowicz

Naczelnik

103 
(95) 759 20 33

e.prokopowicz(malpa)powiatslubicki.pl

Małgorzata Billicka

Starszy specjalista ds. księgowych

108
(95) 759 20 15

m.billicka(malpa)powiatslubicki.pl

Katarzyna Kloc

Podinspektor ds.
księgowych

108
(95) 759 20 15

k.kloc(malpa)powiatslubicki.pl

Edyta Rojna

Podinspektor ds. księgowych

103 
(95) 759 20 34

e.rojna(malpa)powiatslubicki.pl

Urszula Pawłowicz

Podinspektor ds. księgowych

BOI 
(95) 759 20 10

u.pawlowicz(malpa)powiatslubicki.pl

SAMODZIELNE STANOWISKO DS. BUDŻETU I SPRAWOZDAWCZOŚCI

Bogumiła Wesołowska

Inspektor ds. budżetu

103
(95) 759 20 33

b.wesolowska(malpa)powiatslubicki.pl

WIELOOSOBOWE SAMODZIELNE STANOWISKO DS. WYNAGRODZEŃ

Izabela Gołębiowska

Podinspektor ds. księgowych

103
(95) 759 20 32

 

Anna Mucha

Podinspektor ds. księgowych

108
(95) 759 20 15

a.mucha(malpa)powiatslubicki.pl

The main tasks:

 

1) preparation of materials for Starost, the Management Board and the Council concerning district budget and supervision of organizational units concerning budget implementation,

3) preparation of reports and information on the implementation of the budget,

4) keeping the accounts of the district budget and financial management of the District,

5) preparation of financial and accounting reporting,

6) performing the financial and accounting service of the district office as a budgetary unit, the funds from the European Union budget and other funds coming from foreign sources not subject to refund,

7) performing the financial and accounting service of the district educational institutions,

8) calculation and payment of salaries and payroll record-keeping,

9) recovery of debts for budget of the District and the State Treasury,

10) preparation and settlement of inventory.